معاونت رفاهی:
توجه به امور رفاهي كاركنان هر سازمان و جلب رضايت آنان از شغل مورد تصدي  و بهبود وضعيت معيشتي آنان باعث افزايش دلگرمي و انگيزه آنها جهت انجام وظايف محوله  و در نتيجه جلب رضايت ارباب رجوع مي شود كه اين امر از امور مهم و سفارش شده توسط مقام معظم رهبري مي باشد و با توجه به اينكه قوه قضائيه بعنوان يكي از قواي سه گانه وظيفه خطيري را در رسيدگي به امور مردم بر عهده دارد، در نتيجه كاركنان آن نياز به توجه ويژه اي در اين زمينه دارند كه بخشي از اين وظيفه خطير بر عهده معاونت رفاهي قرار گرفته و كاركنان اين معاونت صميمانه و دلسوزانه و بي وقفه تلاش نموده اند تا بتوانند در ادامه سياستهاي رياست محترم قوه قضائيه به هر آنچه اهداف آن مقام محترم و كليه همكاران قوه قضائيه است دست يابند .
اداره رفاه وتأمین اجتماعی: 
این اداره در زمینه افزایش تسهیلات رفاهی وتأمین اجتماعی از قبیل واحد بیمه و مددکاری فعالیت  می نماید . برای مشاهده فعالیت های واحد بیمه و مددکاری به منوی افقی در صفحه اصلی سایت مراجعه نمائید .
اداره امورتربیت بدنی: 
این اداره در زمینه توسعه وگسترش امکانات ورزشی فعالیت می نماید.
اداره امورمسکن ، تعاونیها و خانه های سازمانی :
این اداره در زمینه مدیریت ، تجهیز و نگهداری خانه های سازمانی فعالیت می نماید . برای مشاهده فعالیت های این اداره به منوی افقی در صفحه اصلی سایت مراجعه نمائید .
اداره اموروامها وصندوق تعاون :
 این اداره در زمینه اعطای تسهیلات بانکی به همکاران محترم قضائی و اداری با هماهنگی با بانکهای عامل نسبت به اخذ سهمیه انواع تسهیلات بانکی و تخصیص آن اقدام می نماید.برای مشاهده فعالیت های این اداره به منوی افقی در صفحه اصلی سایت مراجعه نمائید.
 
معاونت پشتیبانی و تدارکات:
معاونت امور پشتیبانی و تدارکات شامل امورکارپردازی و انبارها ، تأسیساتی،مخابراتی ، خدماتی و حسابداری می باشد.
اداره تأسیسات و تعمیرات ساختمان :
*انجام امور عمرانی و تأسیساتی ساختمانهای تابعه (از قبیل حرارت مرکزی، تهویه مطبوع، چیلر، شبکه داخلی، برق فشار قوی و فشار ضعیف، آب و فاضلاب، گاز ، ساخت ،مرمت و بازسازی ابنیه و ...)
*پیش بینی لوازم و تشخیص ضرورت خرید مواد مورد نیاز جهت انجام امور محوله.
*نظارت بر حسن اجرای قرارداد سرویس و نگهداری تجهیزات و تأسیسات ساختمانهای تابعه و تحت نظر و انجام اقدامات لازم در جهت تأمین آب، برق، گاز و سایر امکانات.
*در حال حاضر بخشی از وظایف فوق به عهده اداره تأسیسات و بخشی دیگر مطابق قرارداد به پیمانکار واگذار شده است.
اداره خدمات ، تشریفات و امور کارکنان و شرکتی ها :
* مدیریت بر ارائه خدمات  ، پیگیری،کنترل و نظارت بر امور نظافت ،پذیرائی و .. ساختمانهای تحت پوشش )بالغ بر 24 ساختمان(  
*نظارت بر تهیه مواد مصرفی و شوینده و توزیع آن در ساختمان های تحت پوشش.
*برگزاری جلسات،همایش ها که با حضور مدیران و مسئولین ارشد قوه قضائیه و یا میهمانان داخلی، خارجی و مدعوین تشکیل می شود.
*احیاء فضاهای سبز و مرمت و نگهداری آنها.
*نظارت مستمر و دقیق بر نحوه عملکرد نیروهای خدماتی و نظافتی تحت پوشش
*انجام امور اداری مرتبط با کارکنان اداره کل اعم از رسمی،پیمانی ،قرارداد انجام کارمعین ، تابع قانون کار و ....
اداره مخابرات:
*انجام کلیه امور مخابراتی از قبیل (نصب، تعمیر و تعویض قطعات تلفنهای موجود ،کابل کشی؛ پرداخت قبوض تلفنهای ثابت و همراه در هر دوره ، تامین خطوط شهری (ثابت) و ، سرویسهایADSL  و MPLS از طریق مراکز مخابراتی ، نیازسنجی خرید دستگاههای سانترال برای رفع نیاز ادارات تابعه.
*وصل خطوط داخلی و امکان ارتباط برای واحدهای اداری در طبقات ساختمان ، از طریق واحد تلفنخانه.
* پیش بینی لوازم و تجهیزات اولیه و ضروری و تشخیص خرید آنها، جهت انجام امور محوله
*نظارت بر حسن اجرای قرارداد سرویس ، تعمیر و نگهداری دستگاههای سانترال در ساختمانهای تابعه
اداره کارپردازی و انبارها :
* تامين موجودي انبارها با توجه به نيازهاي واحدها وپيش بيني درخواستها جهت شارژ انبار.
*کارشناسی ، نیازسنجی و برنامه ریزی برای تامین و خرید اقلام مورد نیاز واحد های ستادی ( شارژ انبار) با در نظر گرفتن تاریخ ، کیفیت و مبلغ کالا
* نظارت و انتخاب افراد امين، متخصص و کاردان  جهت کارپردازی و انبارداري.
*شناسائي مراکز معتبر فروش جهت تامين كالاها واقلام .
* تامین و چاپ بنر ، اوراق ، دفاتر وپوشه هاي مورد نياز واحدهاي ستادي .
* بررسي و پرداخت هزينه هاي آب ، برق ، گاز،  تلفن و تلفن همراه ادارات و ساختمان هاي تابعه وخانه هاي سازماني قوه قضائيه.
اداره امور حسابداری وقراردادها:
*دریافت تنخواه گردان از ذیحسابی واداره کل امور مالی در قالب اعتبارات هزینه و تملک سرمایه ای .
*پرداخت تنخواه گردان واگذاری به کارپردازی یا مامور خرید و پیگیری واریز تنخواه گردان مزبور.
*دریافت اسناد و مدارک از مبادی ذیربط ، رسیدگی و تنظیم سندحسابداری و صدور چک .
*ارسال اسناد مالی و گزارشات مربوطه به ذیحسابی و اداره کل امور مالی .
 
معاونت نقلیه ، تعمیر و نگهداری خودرو
مجموعه معاونت نقلیه ، تعمیر ونگهداری این اداره کل با درک صحیح و شرایط و آگاهی از محدویتهای موجود در خصوص منابع انسانی ، فضا و تجهزات وسایل نقلیه با تلاش مضاعف در چهارچوب قوانین و مقررات به سوی تحقق هدفهای تعیین شده حرکت می نماید و در همین راستا بطور متوسط روزانه تعداد 25 دستگاه خودرو برای سرویس برون شهری و درون شهری اعزام می نماید.
 
الف ) اهم وظایف اداره نقلیه :
* اخذ بیمه شخص ثالث و بدنه تمامی خودروهای ستادی قوه قضا ئیه
*دریافت عوارض سالیانه خودرو ها
* پیگیری معاینه فنی خودروها
* تامین برچسب طرح ترافیک خودروها
* بررسی و محاسبه پرداخت و هزینه سوخت خودروهای مشمول قانون
* حفظ و نگهداری از اسناد وامور اداری مربوط به خودروها وموتورسیکلتها
* دریافت مجوز از کمیسیون ماده2 فروش از وزارت دارایی برای خودروها
* سرویس دهی به تمامی روساو معاونین دادگستری کل استانها که برای ماموریت به تهران عزیمت می کنند
* رسیدگی به امور موتورسیکلت های ستادی قوه قضا ئیه
* صدور حکم و برگ درخواست تعمیر واعزام آن به تعمیرگاه مرکزی قوه قضا ئیه
* ساماندهی آمار خودروهای دادگستری کل استانها
 * پوشش دادن خودروهای تشریفات به هنگام عزیمت مقام عالی قوه قضائیه به استانها و سرویس دهی در همایش های بزرگ قوه قضائیه .
ب) اهم وظایف اداره تعمیر و نگهداری خودرو :
*پذیرش روزانه به تعداد 20 دستگاه خودرو
*کارشناسی خودروهای اعزامی به تعمیرگاه ازنظر تشخیص معایب فنی بوسیله کارشناسان
* انجام دوره ای سرویس های فصلی برای خودروها
* آماده سازی خودروها برای دریافت معاینه فنی « پیش از اعزام »
* اعزام امداد خودرو برای خودروهای آسیب دیده و معیوب برای آوردن آنها به تعمیرگاه مرکزی
* آمادگی کامل امداد خودرو در سطح شهر تهران در موارد ضروری
* تهیه و نصب قطعات و لوازم یدکی مربوط به خودروها
* کارشناسی خودروهای تصادفی و ارائه گزارش به کمیسیون تصادفات
* آموزش پرسنل و بروزرسانی اطلاعات فنی کارکنان تعمیرگاه مرکزی
* تهیه و نصب تجهیزات جدید برای هرچه بهتر شدن امور مربوط به تعمیر خودروها